MOTOR SÖKÜLÜP PİSTON KONTROL EDEREK ARIZA BULMA TEKNİĞİ
Bu bölümde herhangi bir sebepten dolayı motorumuzu söktüğümüzde pistonu
kontrol ederek arızaya ne sebep olmuş açıklamaya çalışacağım.
Daha önceden de belirttiğim gibi içten yanmalı motorumuzun da oluşan
mekanik problemler ya parça kaynaklıdır yada diğer motorumuzu çalıştıran
sistemlerden kaynaklıdır veya daha önce yapılan işçilik hataları arızaya
sebebiyet vermektedir. Elimizdeki veriler ne kadar fazla olursa arızayı
çözmekte o kadar kolaylaşır. Yaptığımız ölçümler, incelediğimiz parçalar hep
bize aslında bazı sıkıntıları ifade eder.
1- Yetersiz yağ boşluğu piston etek yüzeyinde
krapaj arızası oluşması: Piston eteğinin
çevresinde farklı alanlarda, krapaj çizgileri birbirine benzer biçimde meydana
gelmiştir. Krapaj çizgileri pistonun büyük ve küçük dayanma yüzeylerinde
bulunmaktadır. Pistonun bir yanındaki krapaj çizgileri pistonun diğer etek
yüzeyindeki krapaj çizgilerine benzemektedir. Yüzeydeki krapaj yavaş yavaş
yüksek polisajlı basınç alanında koyu siyah aşıntılı alanlara doğru
ilerlemektedir. Pistonun segman bölgesinde krapaj arızası yoktur.
a) Silindir
çapı gereğinden daha küçük çapta işlenmiştir.
b) Silindir
kapak cıvataları gereğinden daha yüksek değerde sıkılmış veya önerilmiş cıvata sıkma
sırası takip edilmemiştir.
c) Silindir
kapağının oturduğu, silindir blok yüzeyi düzgün gönyesinde değildir.
d) Silindir kapak cıvatalarının dişleri veya cıvata yuvalarının dişleri kirlenmiş
veya yalama olmuştur.
e) Silindir kapak contası doğru biçimde değildir veya yerine uygun
takılmamıştır.
f) Silindir kapağının içinde birikmiş pisliklerden veya diğer soğutma engellerinden
dolayı düzgün ısınmamıştır ve bu sebepten şekil değiştirmiştir.
Bu arızanın aslında muhtemel iki sebebi söz konusudur. Birincisi
daha önce motor revizyonu yapılmış ve işlem doğru bir şekilde uygulanmamıştır. İkincisi
ise soğutma sistemi kaynaklı ve antifriz zamanında değişmediğinde veya uygun
kaliteli olmayan antifriz kullanımından kaynaklı silindir kapağındaki soğutma
delikleri tıkanmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder