Bu Blogda Ara

5 Nisan 2020 Pazar

MOTOR MEKANİK ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ - 10


MOTOR SÖKÜLÜP PİSTON KONTROL EDEREK ARIZA BULMA TEKNİĞİ

Bu bölümde herhangi bir sebepten dolayı motorumuzu söktüğümüzde pistonu kontrol ederek arızaya ne sebep olmuş açıklamaya çalışacağım.

Daha önceden de belirttiğim gibi içten yanmalı motorumuzun da oluşan mekanik problemler ya parça kaynaklıdır yada diğer motorumuzu çalıştıran sistemlerden kaynaklıdır veya daha önce yapılan işçilik hataları arızaya sebebiyet vermektedir. Elimizdeki veriler ne kadar fazla olursa arızayı çözmekte o kadar kolaylaşır. Yaptığımız ölçümler, incelediğimiz parçalar hep bize aslında bazı sıkıntıları ifade eder.

1-   Yetersiz yağ boşluğu piston etek yüzeyinde krapaj arızası oluşması: Piston eteğinin çevresinde farklı alanlarda, krapaj çizgileri birbirine benzer biçimde meydana gelmiştir. Krapaj çizgileri pistonun büyük ve küçük dayanma yüzeylerinde bulunmaktadır. Pistonun bir yanındaki krapaj çizgileri pistonun diğer etek yüzeyindeki krapaj çizgilerine benzemektedir. Yüzeydeki krapaj yavaş yavaş yüksek polisajlı basınç alanında koyu siyah aşıntılı alanlara doğru ilerlemektedir. Pistonun segman bölgesinde krapaj arızası yoktur.

Arızanın muhtemel sebepleri :


a) Silindir çapı gereğinden daha küçük çapta işlenmiştir.
b) Silindir kapak cıvataları gereğinden daha yüksek değerde sıkılmış veya önerilmiş cıvata sıkma sırası takip edilmemiştir.
c) Silindir kapağının oturduğu, silindir blok yüzeyi düzgün gönyesinde değildir.
d) Silindir kapak cıvatalarının dişleri veya cıvata yuvalarının dişleri kirlenmiş veya yalama olmuştur.
e) Silindir kapak contası doğru biçimde değildir veya yerine uygun takılmamıştır.
f) Silindir kapağının içinde birikmiş pisliklerden veya diğer soğutma engellerinden dolayı düzgün ısınmamıştır ve bu sebepten şekil değiştirmiştir.

Bu arızanın aslında muhtemel iki sebebi söz konusudur. Birincisi daha önce motor revizyonu yapılmış ve işlem doğru bir şekilde uygulanmamıştır. İkincisi ise soğutma sistemi kaynaklı ve antifriz zamanında değişmediğinde veya uygun kaliteli olmayan antifriz kullanımından kaynaklı silindir kapağındaki soğutma delikleri tıkanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder