3- Piston başında ve piston
segman bölgesinde ergimiş metal kopması ve dökülmesi (benzinli/gazlı
motorlarda): Ergimiş metal piston başından ve segmanların arkasından
etrafa dağıtılmıştır. Üst piston eteğinin üzerindeki ergimiş aşınmış yerin haricinde
piston eteğinde başka hasar yoktur.
Arızanın
muhtemel sebepleri :
a) Ateşleme bujisinin sıcaklık ayar seçimi çok düşüktür.
b) Fakir hava yakıt karışımının yanması yakıt yanma odasının
içindeki yüksek sıcaklığın sebebi
c) Arızalı veya gaz sızıntısı yapan subaplar yetersiz subap
sapı boşluğu subapların subap yuvasına doğru biçimde oturmasını engeller. Yanmış
eksoz gazları subap ile subap yuvasının arasından akarak geçmiş olması supabın soğumasını
engeller ve subapların sıcaklığını yükseltir, sıcak supap ateşlemeyi tetikler.
Bu duruma öncelikle eksoz subapları sebep olur. Emme supapları ise silindir
içine giren taze gazlar tarafından soğur.
d) Çok düşük oktanlı benzin kullanmak veya motorun
sıkıştırma oranına uygun olmayan benzini kullanmak
e) Benzin içinde dizel yakıtının bulunması
oktan sayısını düşürmesi
f) Motor kaputunun altındaki motor hacminin
yetersiz havalandırılması hava emme sıcaklığını yükseltmesi
bu arızaya
muhtemelen ateşleme sistemi, supap sistemi ve emme sistemi sebep olur. Ayrıca yanlış
yakıt kullanımıda pistonun bu şekle gelmesine neden olabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder