Bu Blogda Ara

5 Nisan 2020 Pazar

MOTOR MEKANİK ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ - 12


 3- Piston başında ve piston segman bölgesinde ergimiş metal kopması ve dökülmesi (benzinli/gazlı motorlarda): Ergimiş metal piston başından ve segmanların arkasından etrafa dağıtılmıştır. Üst piston eteğinin üzerindeki ergimiş aşınmış yerin haricinde piston eteğinde başka hasar yoktur.




Arızanın muhtemel sebepleri :

a) Ateşleme bujisinin sıcaklık ayar seçimi çok düşüktür.
b) Fakir hava yakıt karışımının yanması yakıt yanma odasının içindeki yüksek sıcaklığın sebebi
c) Arızalı veya gaz sızıntısı yapan subaplar yetersiz subap sapı boşluğu subapların subap yuvasına doğru biçimde oturmasını engeller. Yanmış eksoz gazları subap ile subap yuvasının arasından akarak geçmiş olması supabın soğumasını engeller ve subapların sıcaklığını yükseltir, sıcak supap ateşlemeyi tetikler. Bu duruma öncelikle eksoz subapları sebep olur. Emme supapları ise silindir içine giren taze gazlar tarafından soğur.
d) Çok düşük oktanlı benzin kullanmak veya motorun sıkıştırma oranına uygun olmayan benzini kullanmak
e) Benzin içinde dizel yakıtının bulunması oktan sayısını düşürmesi
f) Motor kaputunun altındaki motor hacminin yetersiz havalandırılması hava emme sıcaklığını yükseltmesi

bu arızaya muhtemelen ateşleme sistemi, supap sistemi ve emme sistemi sebep olur. Ayrıca yanlış yakıt kullanımıda pistonun bu şekle gelmesine neden olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder