5- Piston başında ve piston başı ile yakıt
yanma yuvasının arasında çatlak oluşması (dizel motorlarda): Piston başının üzerinde bulunan yakıt yanma
yuvasının kenarlarına sıcak yanma gazları gelir. Buradaki daha fazla ısınmış
alanlardaki malzeme daha az ısınmış yerlere göre daha fazla genleşir. Isıl
yüklü yerlerde, elastikiyet limitinin dışında geçici şekil değişikliği olur.
Piston silindir içine giren taze hava ile soğuduğunda genleşmenin aksine büzülme
meydana gelir. Bu alanlardaki malzeme ani sıcaklık değişmesinin meydana
getirdiği kuvvet malzeme bünyesinde eğilme bükülme hareketi yaptırır. Bu piston
malzemesinin genleşmesi ve ardından büzülmesi sonucu gerilme kuvveti piston
bünyesinde çatlatma gücüne sebep olur.
Arızanın
muhtemel sebepleri:
a) Enjektörler arızalıdır veya ayarları doğru değerde değildir mazot pompası
hatalıdır
b) Soğutma sistemi kusurlu çalışmaktadır. Bu durum motorda yüksek sıcaklık
meydana getirir.
c) Motor freni çok fazla kullanılmaktadır.
d) Motorun üzerine binen yük güç çok sık değişmektedir.
e) Yanlış özellikli pistonlar kullanılmıştır.
f) Soğutma
yağ jetleri fıskiyeleri eğilmiş veya kısmen tıkanmıştır.
Bu arızaya muhtemel sebeplerden bir tanesi
enjektörlerdir. Ayrıca piston üzerindeki sıcaklık istenilen oranda düşürülememektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder