Bu Blogda Ara

8 Nisan 2020 Çarşamba

MOTOR MEKANİK ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ - 14


5- Piston başında ve piston başı ile yakıt yanma yuvasının arasında çatlak oluşması (dizel motorlarda): Piston başının üzerinde bulunan yakıt yanma yuvasının kenarlarına sıcak yanma gazları gelir. Buradaki daha fazla ısınmış alanlardaki malzeme daha az ısınmış yerlere göre daha fazla genleşir. Isıl yüklü yerlerde, elastikiyet limitinin dışında geçici şekil değişikliği olur. Piston silindir içine giren taze hava ile soğuduğunda genleşmenin aksine büzülme meydana gelir. Bu alanlardaki malzeme ani sıcaklık değişmesinin meydana getirdiği kuvvet malzeme bünyesinde eğilme bükülme hareketi yaptırır. Bu piston malzemesinin genleşmesi ve ardından büzülmesi sonucu gerilme kuvveti piston bünyesinde çatlatma gücüne sebep olur.





Arızanın muhtemel sebepleri:

a) Enjektörler arızalıdır veya ayarları doğru değerde değildir mazot pompası hatalıdır
b) Soğutma sistemi kusurlu çalışmaktadır. Bu durum motorda yüksek sıcaklık meydana getirir.
c) Motor freni çok fazla kullanılmaktadır.
d) Motorun üzerine binen yük güç çok sık değişmektedir.
e) Yanlış özellikli pistonlar kullanılmıştır.
f)  Soğutma yağ jetleri fıskiyeleri eğilmiş veya kısmen tıkanmıştır.

Bu arızaya muhtemel sebeplerden bir tanesi enjektörlerdir. Ayrıca piston üzerindeki sıcaklık istenilen oranda düşürülememektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder