Bu Blogda Ara

1 Nisan 2020 Çarşamba

MOTOR MEKANİK ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ - 7


6- Egzoz Rengi Kontrolü: Farklı egzoz dumanı rengi motorumuzdaki problemler konusunda bize bilgi verir. Normal bir egzoz dumanı haricinde yoğunluk veya renk değişiminde motorumuzda bir arıza olduğu anlaşılabilir. Şimdi bu farklı renkleri açıklamaya çalışalım.

Beyaz egzoz duman rengi en yanıltıcı tiptir. Yoğun egzoz dumanı soğutma sıvısının silindir içerisine girdiğini belli eder.




Bu durum genellikle silindir kapağı, silindir kapak contası veya EGR soğutucusundan kaynaklanır. EGR soğutucusu sökülerek basınç testi ile kontrol edilir. Eğer EGR soğutucunda problem yok ise silindir kapağı sökülerek kontrol edilir. Bu tip arızalarda motor suyu devamlı eksilir. Çok fazla duman olması durumunda silindir içerisine giren soğutma su miktarı fazla olacağından piston kolu yamulmasına kadar durum kötüleşir. Silindir kapağı söküldüğünde piston mesafeleri de kontrol edilmelidir.


Gri mavi bir egzoz dumanı ile karşılaşıldığında bunun motor yağı ile alakalı olduğu sonucuna varılabilir.


Turbo milinden yağ kaçırması ve bu yağın emme tarafından silindir içerisine girmesi, silindir veya segmanlardaki aşınmadan kaynaklı karterdeki yağın yine silindir içerisine girmesi ve supap keçelerinden yağ kaçırması sonucu aracın yağ yakma durumları oluşabilir. Ayrıca karter havalandırma valfinin arızalı olması da gri egzoz oluşmasına yol açar. Bazı modellerde otomatik şanzıman yağının motor içerisine sızması sonucunda karşılaşılan mavi gri duman renginin sebeplerinden bir tanesidir. Silindir kapağından veya contasından kaynaklı yağ kanallarındaki motor yağının silindir içerisine girmesi sonucu da motor yağ yakabilir.


Siyah egzoz dumanı yakıt sistemi ile ilgili bir problemin olduğuna işarettir.


Aracın enjektörlerinden kaynaklı zengin karışım durumu oluşan sistemlerde egzozdan siyah duman atma durumu oluşur. Bu durumda ilk önce motor arıza tespit cihazına bağlanır ve sensörsel bir problemin olup olmadığı kontrol edilir. Yoksa enjektörler sökülerek kontrol edilir. 

Bazen zengin karışımda çalışan motorlarda yakıt sisteminden kaynaklı değil de sisteme yeterince hava girmemesinden kaynaklı bir problem olabilir. Bu durumda motorun emiş tarafı kontrol edilmelidir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder