Bu Blogda Ara

29 Mart 2020 Pazar

MOTOR MEKANİK ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ - 1

Motor mekanik arızalarını belirlemek, tam olarak çözüme kavuşturabilmek için ilk önce bu malzemeleri tam olarak tanımak gereklidir.




Motor mekanik malzemeleri;

Motor bloğu, Krank mili, Piston, piston kolu, piston pimi ve segmanlar, Silindir kapağı, Kam mili, Supaplar, supap iticileri, Triger kayışı veya triger zinciri, gergi ve kasnaklar, karter ve volandan oluşur.



Motor Bloğu: Motoru oluşturan bütün parçalar motor bloğuna bağlanır.


Krank mili: Pistondan aldığı doğrusal hareketi dairesel harekete çevirir. Krank mili ana yataklar vasıtası ile motor bloğuna bağlanır. Arasında yataklar vardır ve bu yataklar vasıtası ile döner. Kol yataklar ile biyel koluna bağlanır.


Piston: Pistonun ana görevi krank milini döndürmektir. Yakıt hava karışımı silindir içerisinde ateşlenir ve genişleyen gaz pistonu aşağıya iterek pistona bağlı olan krank milini döndürür. Piston, piston pimi vasıtasıyla biyel koluna , biyel kolu da krank miline bağlanır. Piston üzerinde yağ ve kompresyon segmanı bulunur. Yağ segmanı motor yağının pistonla silindir kapağı arasına girmesini engeller. Kompresyon segmanı da silindir içerisinde bulunan gazların karter tarafına geçmemesi için bir conta vazifesi görür.


Silindir Kapağı: Silindir kapağı motor bloğu üzerine silindir kapak contası ile birlikte bağlanır. Böylece motor bloğunun üzerini örter. Ayrıca supap mekanizması ve kam milini üzerinde barındırır.


Supaplar ve Kam Mili: İçten yanmalı motorlarda emme ve egzoz supapları vardır. Emme supabından hava ve yakıt içeri girerken egzoz supabından yanmış gazlar motor içerisinden dışarı atılır. Yani vana vazifesi görürler. Supapların hareketini kam mili verir. Kam miline de hareketini triger kayışı ve ya triger zinciri vasıtasıyla krank mili verir.


Külbütör Kapağı: Motorun en üst kapağıdır. Silindir kapağının üst tarafını, kam mili ve supap mekanizmalarını kapatır.


Karter: Motor yağının bulunduğu motorun en alt tarafını kapatan malzemedir. Karter üzerindeki bir tapadan motor yağı salınır. Bazı modellerde saç kapak bazılarında ize komple alüminyumdur.


Volan: Volan; krank miline bağlı olan krankın hareketi ile dönen ve ateşleme anında aldığı gücü diğer zamanlarda motorun dönmesi için kullanarak hareketin devamlılığını sağlayan, büyük, silindir şekilli dişlidir. Birçok modelde marş sistemi için gerekli olan ilk hareket marş dinamosu vasıtasıyla volandan verilir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder