4- Motor Yağ Kaçakları: Motor yağının içten yanmalı motorumuzda sistem içerisinde dolaşması
istenir ve hiçbir şekilde motor dışarısına çıkması istenmez. Bu yüzden
contalama işlemi yapılır.
İki tip contalama durumu söz konusudur. Birincisi normal kauçuk veya saç
conta diğeri ise sıvı contadır.
Kauçuk lastik ve saç contalar oturacağı yüzeye göre imal edilmişlerdir.
Ancak sıvı contalar uygulanacağı yere el yardımı ile çekilir.
En bilindik contalar ve keçelerden bahsedecek olursak; Külbütör kapak
contası, silindir kapak contası, ön ve arka krank keçesi, karter contası, yan
kapak contasıdır.
Motorumuzda herhangi bir yağ kaçağı söz konusu ise ilk yapılacak işlem
yağ kaçağı görülen bölgeyi temizlemek olacaktır. Bu şekilde dağılmış yağ
kalıntılarından kurtulup esas yağ kaçağı olan noktayı tespit etmektir. Üst taraftan
gelen yağ kaçakları genellikle kartere kadar iner. Yağ kaçağı olan bölgeleri de
gereksiz yere sökmemize sebebiyet vereceğinden en güzel yöntem baştan da
söylediğimiz gibi yağ kaçağı bulunan bölgenin temizlendikten sonra tam ve net
problemin görülmesidir.
Temizleme işlemi sonrasında motor çalıştırılır ve yağ kaçağı olan bölge
netleşir. Sıvı conta ise sıvı conta tatbik edilir, normal keçe veya conta ise
değiştirilerek problem giderilir.
Bu işlemlerde üç önemli noktaya dikkat etmek gerekir. Normal standart
conta takılacak bölgenin iyi bir şekilde temizlenmesi gerekmektedir. Aynı durum
sıvı conta yapılacak bölge içinde geçerlidir.
İkinci durum ise sıvı conta yapılırken her bölgenin eşit oranda
contalanması ve çok kalın contalama yapılmamasıdır. Eğer gereğinden kalın
contalama yapılmış ise kalan artık sıvı contalar yağ kanallarına kaçabilir ve
motorun yağlama kesmesine neden olabilir.
Ayrıca düzensiz yani bir bölgede fazla diğer bölgede az sıvı conta
uygulaması yine yağ kaçağına sebebiyet verecektir.
Üçüncü ve son husus ise contalama işlemi yapıldıktan sonra her bir cıvatanın
tork değerinde sıkılmasıdır. Az torklama yağ kaçağına, çok torklama ise malzeme
ve contaya zarar verecektir.
Yağ filtresinden kaynaklı kaçaklarda özellikle yağ filtresi değiştikten
sonra bu durum oluşmuş ise yağ filtresinin contası değişir ve tekrar takmadan
önce hafif yağlama işlemi yapılarak tork değerinde sıkılır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder