Bu Blogda Ara

31 Mart 2020 Salı

MOTOR MEKANİK ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ - 5


4- Motor Yağ Kaçakları: Motor yağının içten yanmalı motorumuzda sistem içerisinde dolaşması istenir ve hiçbir şekilde motor dışarısına çıkması istenmez. Bu yüzden contalama işlemi yapılır.

İki tip contalama durumu söz konusudur. Birincisi normal kauçuk veya saç conta diğeri ise sıvı contadır.




Kauçuk lastik ve saç contalar oturacağı yüzeye göre imal edilmişlerdir. Ancak sıvı contalar uygulanacağı yere el yardımı ile çekilir.




En bilindik contalar ve keçelerden bahsedecek olursak; Külbütör kapak contası, silindir kapak contası, ön ve arka krank keçesi, karter contası, yan kapak contasıdır.

Motorumuzda herhangi bir yağ kaçağı söz konusu ise ilk yapılacak işlem yağ kaçağı görülen bölgeyi temizlemek olacaktır. Bu şekilde dağılmış yağ kalıntılarından kurtulup esas yağ kaçağı olan noktayı tespit etmektir. Üst taraftan gelen yağ kaçakları genellikle kartere kadar iner. Yağ kaçağı olan bölgeleri de gereksiz yere sökmemize sebebiyet vereceğinden en güzel yöntem baştan da söylediğimiz gibi yağ kaçağı bulunan bölgenin temizlendikten sonra tam ve net problemin görülmesidir.


Temizleme işlemi sonrasında motor çalıştırılır ve yağ kaçağı olan bölge netleşir. Sıvı conta ise sıvı conta tatbik edilir, normal keçe veya conta ise değiştirilerek problem giderilir.


Bu işlemlerde üç önemli noktaya dikkat etmek gerekir. Normal standart conta takılacak bölgenin iyi bir şekilde temizlenmesi gerekmektedir. Aynı durum sıvı conta yapılacak bölge içinde geçerlidir.


İkinci durum ise sıvı conta yapılırken her bölgenin eşit oranda contalanması ve çok kalın contalama yapılmamasıdır. Eğer gereğinden kalın contalama yapılmış ise kalan artık sıvı contalar yağ kanallarına kaçabilir ve motorun yağlama kesmesine neden olabilir.


Ayrıca düzensiz yani bir bölgede fazla diğer bölgede az sıvı conta uygulaması yine yağ kaçağına sebebiyet verecektir.

Üçüncü ve son husus ise contalama işlemi yapıldıktan sonra her bir cıvatanın tork değerinde sıkılmasıdır. Az torklama yağ kaçağına, çok torklama ise malzeme ve contaya zarar verecektir.
Yağ filtresinden kaynaklı kaçaklarda özellikle yağ filtresi değiştikten sonra bu durum oluşmuş ise yağ filtresinin contası değişir ve tekrar takmadan önce hafif yağlama işlemi yapılarak tork değerinde sıkılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder