Bu Blogda Ara

26 Şubat 2020 Çarşamba

OTOMOBİL TARİHİNE GENEL BAKIŞ - 1


Tarih kitapları otomobil tarihinin 19.yy da buhar enerjisinin bulunmasıyla başladığını yazar. Aslında bana göre insanoğlu ne zaman tekerleği buldu işte o zaman otomobil tarihinin başlangıcı yani miladı olmuştur.



Bir otomobilin üç temel parçası vardır. Bunların birincisi tekerlek ikincisi tekerleklerin ve yolcu veya yükün taşındığı gövde, üçüncüsü ise tekerlekleri ve aynı zamanda gövdeyi hareket ettiren bir mekanizmadır.




O yüzden bir önceki satırda da belirttiğim gibi ne zaman insanoğlu tekerleği icat etti, otomobilin tarih sayfasında ki yerini alması için bir başlangıç oluşturdu.
Şu anda otomobil sektörü o kadar ilerledi ki artık kendi kendine giden otomobillerden tutun, uçan otomobillere kadar hayallerimiz var. Hatta bu konuda ki çalışmalarda baya bir ilerlemiş durumda.






İnsanlar hayvanları kullanarak belli bir yerden diğer bir yere gitmeyi başardılar. Hatta atların arkasına bir araba bağlayarak toplu taşımada yaptılar. Bu hareket bir otomobili oluşturan üç temel bileşenin aslında hayat bulmuş haliydi.




Daha sonra fizik ve matematik konusunda daha fazla bilgi ve tecrübe edinen düşünür ve mucitler buhar enerjisi konusunda ilerleme kaydetti. Peki bu buhar enerjisi ile hemen bir otomobil mi yaptılar? Maalesef ki hayır. İlk önce buhar enerjisi gemiler ve trenlerde kullanıldı, daha sonra da bir otomobile minyatür bir şekilde tasarlanan buhar motoru takıldı.




1873 tarihinde Fransa da piyasaya sunulan buharlı otomobil oniki kişiyi taşıyabilmekte ve saatte 40 km/s hız yapmaktaydı. 1881 yılına geldiğimizde altı kişilik ve saatte 63km/s hıza ulaşan bir model piyasaya sunuldu.

1881 yılına kadar olan buharlı otomobil denemeleri herkes tarafından kabul edildiği gibi bir çıkmaza doğru gitti.

1881 yılından daha önce Belçikalı mühendis Lenoir 1859 yılında “Gazlı ve genleşmiş havalı motor” adı altında iki zamanlı içten yanmalı bir motorun patentini aldı.

1860 yılında elektrik ile ateşlenen ve su ile soğutulan ilk içten yanmalı motoru geliştirdi. Bu motor ilk olarak gaz yağı ile çalışıyordu. Fakat daha sonra Lenoir gaz yağı yerine petrol kullanılmasını sağlayan bir karbüratör buldu.


Lenoir motorundaki eksiklerin ve problemlerin farkında olan Rochas bu motoru iyileştirme çabasına girdi ve emme, sıkıştırma , yanma ve egzoz dan oluşan dört zamanlı bir termodinamik çevrim geliştirdi.



Ancak uygulama noktasında maalesef ki maddi zorluklar baş göstermiştir.

Alman mühendis Nicholas Otto 1872 yılında Rochas prensibini uygulayan ilk mühendistir ve bu çevrim arttık “Otto Çevrimi” olarak anılmaya başlar.




1876 da Deutz şirketi adına Alman mühendis Daimler tarafından geliştirilen ve ilk defa bir araca dört zamanlı bir motor takılır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder