Bu Blogda Ara

17 Şubat 2020 Pazartesi

YAĞLAMA SİSTEMİ

Yağlama sistemi motor içerisindeki hareketli malzemelerin aşınmasını, sürtünmelerin azalmasını ve aynı zamanda sürtünmeden oluşan ısıların motor yağı sayesinde kartele ulaşarak belli bir miktar soğumasını sağlayan sistemdir.


Motor yağı yağ pompası vasıtası ile motor içerisindeki bütün sürtünen noktalara ulaşır ve yine yağ kanallarından kartere ulaşır. Yağ filtresi yağı süzer. Yeni model araçlarda yağ filtresinin bağlandığı yerde yağ soğutucusu bulur. Soğutma sisteminde dolaşan soğutma sıvısı yağ soğutucusundan da geçere yağın belli bir miktar soğumasına yardımcı olur.



Motor yağının seviyesi bir seviye çubuğu ile ölçülür. Ancak yeni model araçlarda artık yağ seviyesini ölçen ve motor kontrol ünitesine bağlı bir sistem geliştirilmiştir.



Yağlama sisteminde yağ basıncı çok önemlidir. Artık araçlarda supap sistemlerinde eskisi gibi subap ayarı yapılmamaktadır. Yağ basıncına göre çalışan yağ tapetleri vardır. Yağ basıncı bir araçta düşük olursa bu tapetler istenilen performansta çalışmayacaktır.


Pistonların üzerinde bulunan segmanlar, silindirler içerisinde sıkıştırılan hava-yakıt karışımının basıncının kaçmasını engellerler. Ancak bu sızdırmazlık sadece segmanlarla değil ayrıca motor yağı ile de sağlanır. Piston segmanları ve silindir cidarları arasına giren motor yağı bir çeşit conta görevi görür ve basıncın yani kompresyonun kaçmasını engeller.



Segmanlar kaba bir conta gibi çalışırken motor yağı hassas bir conta görevi görür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder